Skip to content

Tillbakablickar på året som gick (första halvåret)

december 29, 2009

Det är väl sådant som man ska skriva så här på årets sista dagar, att se tillbaka och summera året. Jag ska erkänna att jag är nog inte särskilt bra på sånt. Jag går rakt fram och ser inte bakåt (förutom om det är något som jag ältar/ångrar/grämer mig över/eller något särskilt speciellt bra). Tror nog att jag nästan alltid varit sån. Men med lite hjälp med min almanacka så ska jag nog få med en del.

I början av året, sista januari närmare bestämt så testar jag mikrobloggandet. Börjar på Bloggy, har till en början lite svårt att förstå själva tjusningen. I månadsskiftet jan/feb har Kristdemokraterna sin stora träff ”Kommun och landstingsdagarna” i Örebro.

I mars på vårstämman i Kungsbacka valde Kristdemokraterna i Halland att ställa sig bakom motionen om nedladdning som sedan kom upp på årets riksting där den tyvärr röstades ner (men det var ändå många som var uppe och talade för den samt röstade för den).

2009 ägde EU valet rum, i februari var jag på den första utbildningen som Kristdemokraterna höll för sina kandidater. Utbildningen ägde rum i Stockholm. Den andra delen av utbildningen ägde rum i Bryssel. Helt underbart att få vara med om en sådan möjlighet.

I slutet av april kom mitt personvalsmaterial Sedan var det givetvis valrörelse och jag var med på ett par debatter. Jag deltor i en debatt på Chalmers angående fildelning, en EU debatt på statsbiblioteket I Götborg  i Göteborg samt en debatt i Mullsjö med Nils Lundgren vilket blev en artikel i Jönköpingsposten. Christina Doctare var och hälsade på i Varberg och vi bjöd in till möte. Kristdemokraterna fick 4.7 % i EU-valet och vi fick behålla vårt mandat. Alf Svensson blev personkryssad.

Jag blev publicerad i GP, försökte hitta artikeln nu men den verkar inte finnas kvar. Däremot kan du läsa hela debattinlägget om jobbskatteavdraget innan jag kortade ner det till 2500 tecken här

I juni var det dags för Riksting i Västerås

Allt fångades på svt 24 som finns länkat till på min blogg i de avsnitt där man kan se mig prata. Sedan fick det vara dags för lite semester.

En riktig snackas var förnyarna, FFFF, inom Kristdemokraterna. Jag fick vara med och skriva ett inlägg

No comments yet

Kommentera

