Skip to content

Köksbordssamtalen har börjat, kom och var med du med!

mars 22, 2010

Igår lanserade jag min plan vad det gäller min köksbordsturné som kommer att ske genom de sociala medierna. Redan i januari skrev jag att sociala medier kommer att vara navet i min personvalskampanj (givetvis betyder inte detta att jag inte någonsin kommer att gå ut på gator och torg för att möta väljare, det kommer jag absolut att göra) och detta är ett sätt att föra samtal genom de sociala medierna. Jag tror att de personliga mötena kan äga rum på nätet.

På twitter kan du tagga ditt inlägg med #köksbord, annars får du gärna skriva ett blogginlägg och länka till detta inlägg eller varför inte själv spela in en film där du sitter vid ditt köksbord liksom jag gör vid mitt. Samtalet kan även äga rum på facebook.

Samtalet har börjat, jag tänkte en gång i veckan sammanställa vad veckans samtal har handlat om. Redan nu kan jag berätta en del av det som vi talade om igår.

@linastjern hade ett förslag vad det gäller entreprenörslån, som skulle fungera som studielån, som man kan ta under 6-12 månader, utan säkerhet. Tanken är att lånet ska betalas tillbaka på samma sätt, som hon sa ”Visst är det underligt att man kan låna i 6 år för spridda A-kurser men inte 6 mån för att utveckla en affärsidé?”. Vi har idag starta egetbidrag för att arbetslösa ska kunna ta sig ur sin arbetslöshet men ”bästa sättet att kvalificera sig för starta eget-bidrag att att gå hemma och vattna blommorna i två år, inte driva idé.” för det är ju så att starta eget bidrag är inget som betalas ut till dig för att du ska säga upp dig från jobbet och starta företag. För mig är det mycket mer tilltalande med lån än med bidrag. Tycker att det är en intressant idé.

@monawallin skrev att hon gärna ”bjuder gärna på frukostbordfilmsvar. Men en annan dag” filmsvar var faktiskt @britstakston idé och jag gillar idéen.

Kom och var med i samtalet, välkommen till mitt köksbord!

3 kommentarer leave one →
  1. mars 22, 2010 08:40

    Jag gillar din idé om att föra ”kökdsbordssamtal” via nätet. Det bästa är ju förstås att göra det ”på riktigt” men att använda tekniken är smart.

  2. mars 22, 2010 21:13

    Tack! Jag hoppas på gott resultat.

Trackbacks

  1. Köksbordssamtal med Lilith Svensson (KD) « politikerlilith

Kommentera

