Skip to content

Vad hände med Lilith Svenssons dagens budskap?

mars 25, 2010

Varje vardagsmorgon har jag skrivit dagens budskap, det har ingått i mina morgonrutiner. Känner mig som rena rama rutinmänniskan. Varje morgon ringer klockan (eller rättare sagt klockradion går igång, tycker om att vakna lite mjukt istället för med en skräll) kl 04:45 och jag traskar upp och slår upp min dator det första jag gör. Den sjätte januari skrev jag mitt första ”dagens budskap” och jag har fortsatt varje morgon med nya budskap i en mening.

I morse tog det slut, jag kom liksom inte på  något dagens budskap. Det är som om dagen därefter formade sig efter det. Jag cyklade ifrån min telefon, alla som har gjort det vet hur naken man känner sig utan sin telefon. Kom på vägen på telefonen men tyckte att jag cyklat för långt för att jag skulle kunna hinna vända. Fick bita i det sura äpplet, bestämde mig att jag fick klara mig utan telefonen idag. Därefter gjorde jag en rejäl vurpa med cykeln när jag sladdade i gruset. Skrubbsår på knät och handen, men som tur var inga håliga kläder vilket innebar att jag kunde fortsätta min färd mot stationen. Så stod vi huttrande där 06:51 och väntade på tåget som skulle komma just 06:51, inget tåg och tystnad om vart det tagit vägen. Cirka fem minuter senare ropades ut att tåget skulle komma 07:05. Pustande tittade vi på varandra, kunde hon inte sagt det lite tidigare och just när vi sagt det bad hon faktiskt om ursäkt för det sena utropet. Det kändes faktiskt genast bättre, som om irritationen smälte bort. Tåget kom i alla fall och dagen har flutit på som vanligt, 11 grader halv sju på kvällen gör så att man känner att våren är på väg. Vi har visst blivit lovade 15 grader imorgon.

Men vad lär man sig av den morgonen, jo glöm inte dagens budskap och att ett förlåt gör stor skillnad.

p.s. igår omnämndes jag och min personvalskampanj i P1 programmet Bildningsbyrån lyssna gärna på det. Jag är med precis i början. Även Brit Stakston är med i programmet liksom många andra som finns inom de sociala medierna.

No comments yet

Kommentera

