Skip to content

Morgonpanik

april 19, 2010

Här fick veckan börja utan dagens budskap. Kort om tid blev ännu mer kort om tid när jag upptäckte att jag började en halvtimme tidigare än jag räknat med. Något stressig morgon måste jag nog säga att det var.

Tog bilen till jobbet idag eftersom kvällen skulle avslutas tillsammans med representanter från LRF. Har varit en otroligt givande kväll på Restaurang Laxen i Falkenberg. Vi samtalade om frågor kopplade till de gröna näringarna, naturligt var en stor del av frågorna även kopplade till småföretagande och de problem som småföretagande möter. Till vänster om mig satt Carl Jonson som brinner för kravodlat och mittemot satt Tore Holmefalk som brinner för potatis (måste förresten snart gå till Kvantum för att testa hans potatis från Långås). Fick höra mycket spännande om hur människor utvecklat sin näringsverksamhet men också frustration över den administration som man möts utav. Jag skulle verkligen vilja arbeta för att lätta upp den administrativa bördan för företagare. Jag tycker att vi inför varje regel behöver ställa oss frågan om den verkligen behövs och om den löser mer problem än den skapar.

Men nu har jag i alla fall kommit hem, avskyr verkligen att köra i mörker. Är det bara jag som gör det? Jag tycker inte jag ser någonting, funderar på om jag har kasst mörkerseende eller vad det kan vara.

No comments yet

Kommentera

