Skip to content

tillsammans

maj 6, 2010

Alliansen vill inte att några ska behöva stå utanför, vi vill ha ett land som håller samman. Att gå från arbetslöshet till arbete handlar inte bara om pengar, det handlar även om gemenskap.Alliansen kommer att fortsätta att prioritera jobben.Varför gör vi detta? Jo för att vi vet att arbeten är viktigt för människor. Det är viktigt för självkänslan att kunna betala sina egna räkningar med sin egen lön men det är även viktigt att känna att man är del av en gemenskap. Men det handlar inte bara om enskilda människor. Det handlar även om vår gemensamma framtid. Om många arbetar är vi många som är med och finansierar den gemensamma välfärden.

Jag tror på Sverige och att vi tillsammans kan bygga en bättre framtid, det är en orsak till att jag valt att engagera mig politiskt. Jag tror fullt och fast att Alliansens politik är den bästa för Sverige. Nu säger jag inte att vår politik är perfekt, det finns människor som hamnar mellan stolarna även med Alliansens politik, en perfekt politik är omöjlig att uppnå. Det är en sak som jag gillar med Kristdemokraterna, ofullkomlighetsprincipen. Kristdemokraterna tror inte på utopiska samhällen eftersom vi alla är människor och eftersom människor är ofullkomliga.

No comments yet

Kommentera

