Skip to content

Korvätartävling på Håsten

juni 12, 2010

Idag har jag varit med på Korvätartävling på Håstensdagen.

Med korvhatt ser vi Darek Nilsson, ägare till Håstensgrillen, som anordnade tävlingen.

Här får vi berätta hur vi laddat upp inför tävlingen, själv tyckte jag det räckte med att det var lunchtid (jag är nästan alltid redo för att äta).

och här är det bara att börja trycka i sig, utmärkte mig genom att vara den enda kvinnan i tävlingen. På första plats kom Freddy Jensen (v), han åt 10.5 korvar, å andra plats kom Micael Åkesson som åt 10 korvar. Själv kom jag på tredje plats och åt 9.5 korvar. Får nog säga att jag överraskade mig själv… eller ja att mina medtävlande överraskade mig med att de inte kunde trycka i sig mer korv.

3 kommentarer leave one →
  1. juni 12, 2010 15:04

    Grattis, du var mig en glupsk kvinna, starkt jobbat. Synd att du inte vann över dom.. Skulle ha viljat se deras min då.

  2. Jenny permalink
    juli 12, 2011 08:52

    Hej!
    Jag undrar var ni fått tag i den där korvhatten? Skulle så gärna vilja köpa en sådan till min 30-årsfest. Tack /Jenny

    • juli 17, 2011 21:38

      Hör med Darek Nilsson på Håstensgrillen i Varberg, det är han som har korvhatten på sig och han som anordnat tävlingen

Kommentera

