Skip to content

S kan inte vänta – det behöver dom inte heller

augusti 12, 2010

Inte behöver Sahlin och Bodström vänta, vi har redan idag någonting som kallas nystartsjobb. Däremot hoppas jag att de får vänta med att höja arbetsgivaravgiften till det dubbla för dem som har en icke-arbetslös ungdom anställd eftersom det kommer att påverka arbetslösheten för unga negativt.

Men annars ska jag säga att jag gillar deras affischer, företaget som de anlitat har gjort ett bra jobb. Tycker bara att det skorrar lite falskt. Det är samma retorik som vanligt, ska väljarna gå på det igen eller har man genomskådat socialdemokraternas löften? De gör smart i att inte lova att skapa 100 000 jobb utan att de i detta löfte även väver in praktik- och utbildningsplatser. Det är ingen ny metod att stoppa in arbetslösa i utbildning och arbetsmarknadsåtgärder av olika slag för att snygga till statistiken.

Socialdemokraternas arbetsmarknadspolitik som mötte mig första gången när jag gick ur gymnasiet 1996 är något som jag tror påverkade mig att några år senare ta stegen mot att engagera mig politiskt, att engagera mig politiskt i ett parti som inte ligger nära s utan ett parti som tror på andra vägar för Sverige.

Uppdaterat: idag skriver ledarsidan på SvD om s kampanj under rubriken ”Alla ska med framåt”

No comments yet

Kommentera

