Skip to content

Hur hade Sverige sett ut?

augusti 21, 2010

Hur hade Sverige sett ut efter krisen om socialdemokraterna hade styrt Sverige? Ja det kan vi inte veta och det är väl egentligen ingen idé att sitta och spekulera i hur det kunde varit. Idag vet vi i alla fall att Alliansen har gjort ett fantastiskt bra jobb. Enligt finansdepartementets nya prognos som presenterades igår går det bra för svensk ekonomi. Tillväxten är bland de högsta i Europa och arbetslösheten sjunker snabbare än vad tidigare prognoser visat.

Det är Alliansregeringens goda hantering av finanskrisen och politik för jobb och företagande som gör att ekonomin ser god ut och att det finns utrymme för reformer. Jobbskatteavdraget och andra skattesänkningar har gjort att människor har mer pengar kvar i plånboken, mer pengar till konsumtion vilket får vårt land att snurra och mer pengar till eget sparande vilket ger trygghet i vardagen.

Trots en internationell ekonomisk kris har vi kunnat satsa på kvaliteten i välfärden exempelvis har köerna i sjukvården halverats och vi kan se en ökning av antalet särskilda boenden för äldre. Detta trots sänkt skatt. Även om en del tror att det är så att en hög skatt per automatik ger högre kvalité så är det inte så.

Jag träffar människor som är oroliga för att de rödgröna ska vinna valet, det är jag med. Jag träffar även människor som tror att det inte spelar någon roll vem som regerar, det tror inte jag.

Jag tror att vi har gått väl igenom krisen tack vare Alliansens politik, jag tror på vår politik. 4 år är alldeles för kort tid. Jag hoppas att Alliansen får sitta ytterligare 4 år efter valet i september.

No comments yet

Kommentera

