Hoppa till innehåll

Valfriheten i verkligheten

september 29, 2010

Jag brukar ofta i politiska sammanhang hylla valfriheten och möjligheten för människor att själva välja eftersom människor är olika behöver vi olika saker.

Idag vill jag hylla valfriheten för min egen och för min familjs skull. Det är tack vare att det finns en valfrihet som vi har kunnat välja den, enligt oss, bästa skolan, Montessoriskolan Lära för livet.

Ikväll hade skolan besök av David Kahn som är chef för NAMTA (North American Teachers´Association), grundare till USA:s första farm school och med lång erfarenhet av arbete med elever 12-18 år. Han berättade bland annat om vad montessoripedagogiken kan leda till och vad man kan förvänta sig av elever som slutför grundskolan på en montessoriskola.

Tycker det var oerhört inspirerande att lyssna på och jag är fantastiskt glad över att min dotter har möjlighet att gå i den skolan med de underbara lärare och annan personal som finns där.

Lämna en kommentar