Skip to content

Valrörelse

april 4, 2011

Efter en valrörelse brukar man vara ganska slutkörd, alla resurser töms och man gör  sitt yttersta för att vinna. Jag funderar på hur det hade känts att dra igång en valrörelse idag. Vilket antiklimax, samtidigt som det handlar om att få en andra chans att göra det ännu bättre. Antar att det handlar om att trycka på sin startknapp och än en gång göra sitt yttersta. Men jag kan inte säg att jag är avundsjuk. Även om valrörelse är fantastiskt kul så känner jag inte att jag drygt ett halvår efter valet längtar efter att göra om det.

Den 15 maj är det omval i Västra Götalandsregionen. 1,2 miljoner väljare (närmare 1/5 av Sveriges befolkning) måste göra om sitt regionval. En som just nu är mitt inne i valrörelsen är min partikollega Conny Brännberg och jag önskar honom och övriga Kristdemokrater och Allianskollegor stort lycka till!

No comments yet

Kommentera

