Skip to content

Detta skulle jag ha sagt

juli 2, 2011

Jag vill yrka bifall till 7.9 ”Facklösa ska inte missgynnas”. Jag har förståelse för att man som arbetstagare har en styrka i att vara med i en fackförening. Det är ju orsaken till att vara med i ett fackförbund. Själv har jag, och flera med mig, valt att stå utanför facket och jag vänder mig emot att jag ska ha sämre lagliga möjligheter att påverka och förhandla. Jag vänder mig emot att de fackliga representanter kan förhandla bort mig vid personalnedskärningar. Det är inte rimligt att lagliga rättigheter kopplas till medlemskap.

No comments yet

Kommentera

