Skip to content

Då var det 2012 nu då

januari 1, 2012

2 0 1 2, tvåa nolla etta tvåa, är det verkligen så länge sedan som 12 år som vi firade millennieskiftet, det känns inte alls så länge sedan. Samtidigt har det hänt otroligt mycket på dessa åren för mig privat, bland annat har jag genomfört en utbildning, gift mig, fått barn, fast jobb, varit med i några valrörelser och köpt hus. Ja på dessa 12 år har jag blivit vuxen, eller ja vuxen ansåg jag mig väl vara även 2000 men jag har ändå gjort alla de där attributgrejorna som är lätt att koppla samman med vuxenrollen.  Det känns bra, men så fort det går, det där som är livet. Undrar vad som kommer att hända de kommande 12 åren.

Jag gillar nya år, det finns en krispig optimistisk framtidstro i första dagen på ett nytt år. Som att öppna en helt ny bok, eller ett nytt anteckningsblock. Det är sådana dagar som man har möjlighet att börja om från början, att göra rätt, att vända blad. Det är nu man ska uppnå allt det där som man inte lyckades med 2011.

Jag önskar oss alla ett fantastiskt år med bubblande lyckorus i bröstet!

No comments yet

Kommentera

