Skip to content

Hemma från Riksting

januari 29, 2012

Ja i morse halv 6 på morgonen kom jag hem från årets extra riksting, men jag ska inte klaga. Varberg var inte bussens sista stopp, Falkenbergarna, Halmstadsborna och Laholmarna kom alla hem senare än mig, och de fick också starta resan upp tidigare än mig också.

Hur gick det då? Ja det gick väl ungefär som vanligt i politiken, efter mycket diskussion och omröstning så blev det som liggande förslag, i alla fall i presidiet. Göran Hägglund omvaldes till partiledare med 70 % av rösterna, Maria Larsson till första vice ordförande med 56 % av rösterna samt David Lega som valdes enhälligt utan diskussion till 2:a vice ordförande.

Även om det varit en tid av hårda diskussioner tror jag att det varit en viktig process för vårt parti, jag hoppas att vi nu kan gå enade framåt tillsammans, att vi bättre tar tillvara på varandras kvalifikationer och olikheter.

 

No comments yet

Kommentera

