Skip to content

Mer verksamhetsbesök och annat på en tisdag

april 17, 2012

Idag har jag varit med en av livsmedelsinspektörerna ut på en inspektion, intressant att se hur det fungerar. Tack, trevligt att få vara med.

Glad att jag bestämt mig för att göra lite verksamhetsbesök, nyttigt att veta hur det ser ut ute i verkligheten om det som vi beslutar.

Snart ska jag iväg på utbildning med våra nya läsplattor, ska bli underbart att få och slippa en del av allt papper. Vi börjar med kommunstyrelsen, efter sommaren blir det både i fullmäktige och Miljö- och räddningsnämnden (ja det som berör mig, alla våra nämnder kommer att få läsplattor under året).

Dagen kommer att avslutas med fullmäktigemöte, det blir nog ett långt möte idag. Först 45 min med kommunrevision, sedan kommer min motion om lycktorna upp och så ska vi ta de nya målen.

No comments yet

Kommentera

