Skip to content

Därför sade vi upp HBO

december 29, 2012

Såg jättemycket fram emot att HBO skulle komma, gillar hela idén med att kunna kolla på TV när jag vill, inte intresserad av att följa en tv-tablå. Har Netflix och ville komplettera med HBO eftersom jag tycker de gör så bra serier. När vi skulle titta på HBO gick det inte att titta på TV:n. Maken skickade ett mail. 

Hej!

Igår skulle jag tillsammans med min familj titta på en film på HBO. Jag anslöt som vanligt min iPad till tv:n då vi skulle titta tillsammans men döm av min förvåning när det dyker upp en text som säger att HBO inte tillåter att visa program på en extern skärm. Vad är detta för konstigheter, skall vi inte kunna titta tillsammans? Då försvinner anledningen för mig att ha detta abonnemang. Jag förväntar mig inte att ni skall ändra er policy men jag vill då avsluta mitt konto hos er.

 

Svaret från HBO Nordic Kundtjänst:

 

Hej,

och tack för ditt meddelande.

Alla HBO´s originella serier ska finnas (utom Oz och Deadwood för tillfället,) samt serier från Starz t.ex. Magic City. Vi håller på att uppdatera en serielista på våra sidor inom kort. Tack för ditt tålamod

Ditt abonnemang har avbeställts omedelbart

Kan ta några dagar innan kontot är helt avslutat

Tack för ditt tålamod

Med vänlig hälsning

HBO Nordic Kundtjänst

 

Känns lite som om man missuppfattat vårt mail men positivt att det inte verkar vara något problem att avsluta men mycket tråkigt att det inte fungerade så som vi hade hoppats. Om man bestämmer sig för att göra det möjligt, precis som med Netflix, att kunna titta på HBO på TV:n från paddan så är det mycket möjligt att vi gör ett nytt försök.

No comments yet

Kommentera

