Hoppa till innehåll

ett provval utan mig den här gången

september 22, 2013
tags:

Häromdagen dök provvalsmaterialet upp i brevlådan. Den här gången finns inte mitt namn med ibland kandidaterna, det beror inte på att jag har råkat falla bort eller att ingen har velat nominera mig utan helt enkelt på att jag valt att inte ställa upp i valet 2014. Varken till riksdag, till region eller till kommunen. Beslutet tog jag egentligen redan i samband med valet 2010, då sa jag att jag skulle göra ett sista försök att komma in i Riksdagen. Min dröm var att vara med och reformera skattesystemet, att göra det enklare.

Visst skulle det kunnat bli så att jag hade ångrat mig och valt att än en gång vara med i valrörelsen och tävla om väljarnas röster. Men jag har inte ångrat mig utan står fast vid mitt val, det känns faktiskt riktigt bra även om jag under mandatperioden svajat ett par gånger i mitt beslut.

Jag tror att du behöver brinna för att vara engagerad politiskt och om du känner att den där brasan falnar är det bra att ta ett steg tillbaka. Det finns alltför många som finns kvar trots att deras engagemang inte är lika kraftfullt som i början. Jag kommer inte att dra mig tillbaka i förtid utan kommer att slutföra mina uppdrag. Sedan får vi se vart jag tar vägen, utan ett politiskt engagemang har jag större möjligheter att satsa på en karriär. Kanske fortsätter jag inom Skatteverket, kanske söker jag mig vidare till det privata näringslivet. Jag ser fram emot nya utmaningar, längtar efter att göra något nytt, så om du har något tips så får du gärna hojta till. Den 1 januari 2015 står jag helt utan politiska uppdrag.

No comments yet

Lämna en kommentar