Hoppa till innehåll

Frostiga nätter

maj 4, 2011

Små, små salladsskott hade kommit upp. Risk för frost gjorde att jag täckte de små späda skotten med tidningspapper. Igår hade jag tänkt att gå ut och plocka in tidningarna, de hade blåst lite så de täckte inte längre alla plantorna. Men när kvällen kom glömde jag det. Inatt har det varit frost igen, tror inte allt klarade sig med tanke på att tidningarna hade blåst av men där de legat på såg salladen fortfarande fin ut. Nu vill jag ha lite värme!

Fortfarande hemma, har möte med kommunala pensionärsförbundet innan jag beger mig till arbetet. Hade egentligen tänkt att städa men låg lite efter i inläsning av handlingar och annat politikande. Och nu sitter jag och bloggar istället för att städa. Får säga hej och plocka undan lite innan jag ska iväg.

No comments yet

Lämna en kommentar